Ljuslyktor

 
 
 
Åh dom här är jag så nöjd med.
När jag gick på gymnasiet fick vi gjuta en del i betong. Super kul!
Har gjutit en del hemma också, men det länge sen sist.
 
Nu inför jul bestämde jag mej för att det skulle få bli några ljuslyktor att ge bort,
och resultatet blev över förväntan.
(kan bero på mina snygga etiketter jag lyckades pyssla ihop)
 
Ljuslyktorna är gjutna i vanliga plastmuggar,
Ska testa göra både större och mindre varianter också. 
 
Detta blev alltså årets julklapp för min (vår) del.
Gav bort två till Mickes Mamma, Mormor & Morfar, till min Mormor och Morfar och till min syster.
har dessutom ett par själv som står på köksbordet. :)
 
Har även gjort ett försök på en betonglampa, men den måste fixas till innan ni får se den :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lopplisa

Hej och god fortsättning på det nya året!! ♥♥♥ Såå fina ljusstakar!! Snyggast jag sett på länge faktiskt! Men, så skumt.. då jag var nyfiken på betonglampan och klickade på länk till den.. hamnade jag på en dejtingsida??? Skumt!!

Svar: tack va gulig du är. HAHA jadu blogg.se verkar ha någon konstig reklam grej, dom länkar vissa ord i inlägget till reklam, det är väl antagligen ett bra sätt att få folk att se reklamen, men störigt för oss användare. Har funderat på att byta blogg sida men så tråkigt när alla inlägg försvinner...
Hanna

2013-01-04 @ 18:40:22
URL: http://lopplisa.wordpress.com
Postat av: Teres

Jätte fina! Sånna måste jag också testa att göra någon gång.

Svar: Tack! ja det tycker jag du ska göra. Super kul att gjuta i betong ju! :)
Hanna

2013-02-01 @ 12:42:37
URL: http://www.teresrundkvist.blogspot.com
Postat av: Malin

Satte du i en mugg i betongen medan den torkade också? Eller hur fick du hålet i den? :)

Svar: Ja man sätter ner en mugg med någon slags tyngd i så den inte flyter upp, tex stenar eller vatten :)
Hanna

2013-12-01 @ 12:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0