Limecurd kakor

 
 
 
Blev så sugen på att testa göra lime curd när jag såg att Lopplisa hade gjort så fint.
Så himla gott med lime curd, jag gjorde en halv sats och tog lite extra limesaft för jag gillar när det är surt :)
Här är receptet!
 
Hade tyvärr inga glasburkar hemma och va ju tvungen att göra nåt av curden innan jag helt enkelt skulle äta upp allt direkt ur skålen,
så det fick bli Lime curd- grottor! samma recept som Hallongrottorna.
 
Åh dom blev förtrollande goda.  Nu får någon gärna komma och äta upp dom åt mej hehe
 
Nu ska jag samla på mej lite glasburkar så jag kan göra och ge bort,
vet att det finns en nära granne (Cecilia) som älskar lemon curd,
kanske kommer hon gilla lime curd också :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lopplisa

Jösses! Vilken uppfinning!! :) Limecurdgrottor!!! Måste ha smakat tokgott!! Ska absolut testas.

Svar: Ja gör det, dom blev riktigt goda :)
Hanna

2012-07-24 @ 19:42:34
URL: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0