Repstege

 
 
 
 
Har länge försökt ta kort på repstegen jag gjort till sovrummet,
det är riktigt svårt att fota i ett brunt rum....
vill måla vitt, men min sambo tycker om det bruna, så jag får helt enkelt finna mej.
 
Vi behövde något att hänga kläder på i sovrummet
(både jag och Micke har kläder i överflöd)
 
Repstegen har jag gjort av 1 meter långa reglar ca 4x4 i tjocklek.
Som jag täljt på så dom skulle bli ruffiga.
Sen målat med antikvit färg två omgångar och borrat hål i till repet.
Repet har min mor hjälpt mej att hitta,
det är väl 1 cm tjockt och 2,5 m långt på varje sida,
Slog knutar på samma anstånd med en pinne imellan
och vips så va den klar att hänga upp.
 
Min snickar-pappa fick fixa upphägningen och han fick ta
slagborren för att kunna sätta fast krokarna i taket.
även han som sågat till reglarna,
har en förmåga att ringa till min pappa och be honom såga,
fixa och leverera allt till mej när jag har nåt projekt på gång.
Han är allt för snäll min far!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0