Smyckesram

 
 
 
Slängde ihop en smyckesram igår.
En ram, lite färg, stråltråd, en häftpistol och om man vill göra som jag, en skruvdragare.
 
bara att måla ramen (om man vill det)
sen färsta fast ståltråd på baksidan med hjälp av häftpistolen.
Jag har snurrat ihop två ståltrådarna, (syns inte direkt på bilderna)
Men då blir det lite tjockare ståltråd och örhängerna hänger bättre på ramen.
Jag tog min kära skruvdragare och satte i två ståltrådar där bitsen ska sitta.
Sen höll jag i andra ändarna med en tång och sen va det bara och köra.
(ett knep från silversmidet)
Blev riktigt snyggt.
 
Får se hur lång tid det tar innan jag tröttnat på den här,
men ja, nu tycker jag den är fin :)
 
(idén har jag fått från pinterest)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej! Vi ses på startis ikväll. Glöm inte att ta med exempel på virkning

2012-10-11 @ 16:49:04
Postat av: Sanna

Gillar extra mycket din smyckesgalge.. ;)

Svar: Åh tack! Den va super enkel att göra, så gör en egen vetja! :)
Hanna

2012-10-12 @ 01:07:43
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0