Mums-mums

 
 
 
Älskar när man får för sej att göra något som är dömt att misslyckas.
Det va söndag, och jag ville baka något,
Fick bli ett recept ur Leilas bok "Hello cupcakes" som jag länge velat prova.
Hon hade gjort cupcakes fast med en topping som bestod av nåt mums mums liknande.
Jag orkade inte göra några muffins så jag köpte rån som jag skulle ha skummet på istället.
 
För det första: Vi har ingen bakmaskin och i receptet stod det att man skulle vispa i en sån
(och ja, det skulle man nog göra för vår stackars elvisp va kokahet efter ca 30 min vispande)
 
För det andra: Om det står att smeten ska vispas på vattenbad och ska uppnå ca 65 grader är det en fördel om man har en termometer hemma.
 
För det tredje: Se till att kolla innan om man har spritspåsar i lådan, för vanliga plastpåsar och en metalltyll va inte så lyckat.
 
Dom kanske ser hyffsade ut, och jag gillar när det ser hemmagjort ut, men när man tog en tugga så va det som att stoppa en näve strösocker i munnen...
katastrof.
Alltså, nästa gång jag ska försöka baka något nytt ska jag helt enkelt hoppa över det! :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0