Äpplepaj med vaniljglass

 
 
 
Förskolan jag jobbar på just sommarstänger imorgon och det blev massa mat förmycket. Så förra veckan fick jag med mig smör, yoghurt och bregott från jobbet, idag fick jag med mig en hel påse med äpplen. Toppen!
 
Slängde ihop 2 mini-äpplepajer till efterrätt idag och en stor till helgen (även fast jag ska åka bort på lördag, men Micke får väl äta upp den)
 
Som vanligt kan jag inte hålla mig till recept, så blev en improviserad variant:
 
Smuldeg:
ca 125g Smör
ca 3dl mjöl
ca 1 dl Muskovadosocker
 
Skivade äpplen
Massa Kardemumma (jag tycker bättre om kardemumma än kanel)
Lite farinsocker
 
Den blev så god med en kula vaniljglass på. Bästa jag gjort hittills om jag får säga det själv :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0