Skafferi

 
 
 
 
 
Har ett öppet skafferi i köket.
världsenkel konstruktion med väggskenor och flyttbara konsoller,
funkar utmärkt för så här djupa hyllplan.
Jag har tejpat med den här papperstejpen på kanten av hyllorna för att piffa till dom lite.
 
Har köpt glasburkar i olika storlekar för att ha mjöl, socker och sånt i.
Jag har sytt tygband i olika tyger som jag knutit runt några av burkarna.
Glasburkarna hittar man på ica maxi, clas ohlsson, lagerhaus, ja lite överallt.
 
Vågen har jag köpt på tradera och porslinsburkarna längst upp har jag ärvt av farmor (tror jag)
Sen står det lite olika plåtburkar, flaskor, tygkorgar, olika saker som jag fyndat, gjort eller fått.
Den lilla gula sockerskålen har jag fått av mormor,
och boken högst upp har jag gjort från scratch på kurs med bokbindaren Lena på Kävesta folkhögskola.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0