Sänggavel

 
 
 
Nu äntligen är sänggaveln uppe och klar!
Pappa har sågat och snickrat ihop den åt oss.
Så smidigt att bara få det klart och hemkört. Det är jag bortskämd med.
Han är så snäll
.
Han har gjort den efter min ritning, och det blev exakt som jag ville.
Allt jag behövde göra va att slipa den lite och betsa den.
 
Nu är det bara lite pill kvar, t.e.x. att få sänglampan att hänga neråt
istället för att hänga på kanten.
 
Har dessutom bytt ladd på lampan, ville ha en kortare och med strömbrytare
och det va super enkelt, köpte sladd med strömbrytare på clas ohlsson 29kr.
Bara att skruva upp lampan och sätta i den  nya sladden i och skruva igen.
Så allt som allt gick lampan på 98kr, + glödlampan då,
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liv

Vilken fin sänggavel! Minns du vilken bets du använt?

Svar: Tack! jag har blandat en egen bets med akrylfärg och vatten, svart och brun och grön använde jag och sen så testmålade jag på en bräda för att se resultatet :)
Hanna

2015-01-07 @ 16:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0