Kollage

 
 
Sådär ja.
(nu får ni se repstegen i sin vardag, fullproppad med Mickes byxor haha)
 
Kollagen är uppe och klara!
Dock så gick glaset sönder på en av ramarna (min vanliga otur)
Men funderar på att ta bort glaset på den andra också, Om inte det låter konstigt?
Det blir ju ganska blankt med glas,
och våra kollage ska ju föreställa lite gammeldagsa sådär.
får se hur vi gör.
 
Bilderna i kollaget har jag gjort om i photoshop och skrivit ut på olika papper,
fotopapper, orgamipapper, kartong, bokblad, kartor,
ja allt jag kunde hitta som verkade snyggt.
På min är det lite olika bilder,
familj, Micke, två bröllopsfoton (Mormor&Morfar, Mamma&Pappa)
minnen, recept, text, tidningsutklipp från en damtidning från 70 talet
Micke har kort på oss, deras fem generationers-kort, han som bebis, hans mamma, mormor, gammelmormor och mormorsmormor, på samma kort!
(Hur coolt är inte det, önskar jag hade ett sånt kort!!!!!)
och ja såklart Fotboll.
En bild på hans lag när han va liten, och en på Arsenal + logga.
Bakrunderna har jag målat med utspädd akrylfärg, lite smutsigt sådär,
och alla bilder är fast tejpade med olika tejper från Panduro :)
 
Jag är nöjd. och jag tror Micke är nöjd också, eller jag inbillar mej det iallafall.
Och det bästa är att om man tröttnar kan man bara ta ner tavlan och byta ut några bilder :)
 
Nästa på listan är att bygga sänggaveln, kommer bli kanoners!

Har gjort fler äpple-tryck idag också. imorgon får ni se hur det blev
(är för dåligt ljus för att fota nu)
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0