Stjärna

 
 
 
Verkligen inne i en betong period just nu.
Den här stjärnan har jag gjort till min syster, hon älskar verkligen stjärnor och jag tänke att jag skulle ge det ett försök.
Det blev ju kanon. och det är ju synd att jag gjorde en "engångs form" det vill säga att formen va gjord av ett gammalt flingpaket och kartongen gick sönder när jag skulle ta ut stjärnan. Annars hade jag gärna gjort fler stjärnor.
 
Kunde ju gjort som ljuslykta, men så långt tänkte jag inte. Stjärnan får helt enkelt enbart agera dekoration, eller kanske bokstöd? ja tung är den iallafall.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Hur klippte du ut formen ur flingpaketet? Tejpade du ihop kanterna? Är jättesugen på att göra en egen! :)

Svar: ja jag tejpade med frystejp. det bästa är nog om man tar någon kartong som det varit något blött i, typ mjölkpaket, för annars tar kartonger upp för mycket vatten o blir mjuk och stjärnan blir . helt klart värt att testa, det kan inte gå annat än fel :)
Hanna

2013-12-01 @ 12:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0