Remake: Lampa

 
 
 
 
Ett projekt jag klurat på länge, med inspiration från både Mormorsglamour och Pastill's fina lampor!
Jag har gjort en enklare variant. En fyndad lampa från myrorna, sprayfärg, en plastburk och betong.
 
Först sprayade jag lampan i kopparfärg. Sen ställde jag ner foten på lampan i plastburken och fyllde på med betong. Lät betongen härda läääänge och tog sen bort plastburken (klippte snarare)
På undersidan kan man limma dit filt eller annat tjockt tyg för att inte skada underlaget.
 
Svårare än så behöver det faktiskt inte vara för att få en egen betongfots-lampa!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormorsglamour-pyssel och inredning

Den är så klockren...!! kanske måste göra en likadan en dag! :)
Kram
Helena

Svar: Tack Helena! ja och jag är sugen på att göra en likadan som du gjort. Är i alla fall sugen att ha en ullklädd lampskärm, så fint!
Hanna

2013-05-07 @ 09:11:04
URL: http://afnord.blogspot.com
Postat av: sara

Snyggt! Och simpelt låter det ju som också.. kanske värt ett försök?

Svar: Tack! ja det va verkligen busenkelt, helt klart värt det :)
Hanna

2013-05-08 @ 00:21:07
URL: http://prickigasystrar.blogg.se
Postat av: Maggan

Vad snygg! Vart köpte du färgen?

Svar: Tack! Sprayfärger har jag köpt på biltema, kostar runt 70kr :)
Hanna

2013-08-13 @ 19:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0