Etiketter

 
 
 
 
Kom på att jag inte visat vad jag gjorde till min bror i julklapp förra året,
(anledningen till att jag kom på det va för att jag och min sambo tänkte göra sånna till oss nu)
Vi har sån där julklappsbyte när man drar en lapp och sen får man inte säga vem man fick till nån annan
Sen ska man rimma på paketet men inte skriva vem det är ifrån, så då får man både gissa vad man får och av vem.
Det är superkul, jag gillar mest att klura ut vad man ska ge. Är extra nöjd med detta.
 
Jag gjorde etiketter i photoshop och skrev ut på etikettpapper
(går att köpa på clas ohlsson för nån hundralapp)
sen köpte jag öl i bruna flaskor (jag tyckte det va viktigt att dom va bruna och i "gammal" stil)
sen lägger man flaskorna i varmvatten ett tag tills etiketterna ramlar bort,
vissa flaskor får man skrapa bort dom på.
har testat med vinflaskor också men vissa etiketter sitter verkligen som berget.
 
Lådan är lite överambitiös eftersom jag gjorde den på Kävesta folkhögskola i träsalen,
Men finns lättare sätt att göra den på, men jag ville ha den perfekt.
Den är gjort i furu men "betsad" med linolja blandat med svart pigment.
har gjort liknande lådor till mej själv, en stor och en avlång som står i vardagsrumsfönstret!
 
 

Kommentarer
Postat av: lopplisa

He, he... Vilken kul idé!!! Mottagaren?? Vad tyckte han??

Svar: hehe tackar, det blev en riktig succé! tror hela min familj va sugna på den julklappen :)
Hanna

2012-07-20 @ 21:06:16
URL: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0