Tutorial: Skraplotter!

 
Här kan du se mitt första inlägg om mina Fnisslotter!
 
 
 
 
 
(Min tutorial blev inte den snyggaste, men jag hoppas ni förstod!)
 
TIPS:
  • Gör dina lotter i photoshop. på så sätt kan du ändra dina vinster hejvilt och spara mallar så slipper du göra om dina lotter helatiden.
  • Skriv gärna ut lotterna på lite tjockare papper, om eran skrivare inte kan skriva ut på tjockt papper, så kan man använda limstift och limma utskrifterna på ett papper.
  • Smartast är nog att använda självhäftande plast, (mindre jobb) Men jag använde cellofan och limmade med limstift (man tager vad man haver hemma)
  • Silverfärg är det ultimata om man vill få lotterna så lika vanliga lotter som möjligt. Men jag hade ingen sån hemma, så grå funkade lika bra för min del!
 
Har även gjort lotter med 9 rutor, så man får skrapa fram sin vinst,
då blir det ju lite mer spänning i det hela.
 
 
Kommentera gärna om ni testat göra egna lotter. är jätte nyfiken på att se!
 
 
OBS: Hitta på ett annat namn och logga än vad jag hittat på!
Själv satt jag i x antal timmar för att göra dom här,
så sno dom inte är ni snälla :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tesa

Jag gjorde såna här för ett år sen och de ser ut så här
http://tesatipsar.blogspot.se/2011/09/skraplott.html?m=1

//Tesa

Svar: Nämen titta :) vilka fina! :)
Hanna

2012-10-31 @ 13:14:57
URL: http://www.tesatipsar.blogspot.com
Postat av: Eva

Vad fina och roliga : ). Skulle vara kul att testa, men skulle gärna vilja ha photoshop. Känns som man kan göra så mycket mer och roligare saker?!

Svar: aa photoshop är ett stort plus. Gå in på http://www.adobe.com och ladda ner det gratis och så får man testa i 30 dagar. Superbra! Kanske svårt om man aldrig använt det, men går att googla om hjälp :)
Hanna

2012-11-06 @ 21:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0