Torka äpplen

 
Idag har jag uppfunnit en egen äppeltork, eller jag tog ju i för sig något som redan fanns, men jag tycker själv att jag va smart. haha
 
Har länge velat torka egna äpple ringar, men har för det första inte haft någon sån man tar bort stjärnhuset med (enkelt problem att lösa egentligen, men ibland är det svårt att få tummen ur)
och för det andra har det känts som att dom skulle bli dammiga av att hänga t.ex. i fönstret. egentligen borde dom ju inte bli det, men jag har fått för mig det i alla fall 
 
Men nu är båda problemen lösta, hittade stjärnhus-mojängen på Röda korset för endast 3kr (SNACKA FYND) och med hjälp av trådkorgen kan jag lägga t.ex. en tidning eller något liknande på ifall jag skulle börja tycka det blir dammigt. FIFFIGT VA?
 
Det här är första gången jag torkar äpplen, och dom första ska jag mumsa i mig själv, och sen ska jag bjuda min kära granne på några (hon är nyfiken på dessa ringar eftersom jag pratat mycket om hur goda dom är och att jag brukar äta dom på jobbet)
och sen ska jag bjuda Milo och Maja på några för jag tror dom skulle gilla det!
 
Och om det blir riktigt gott ska jag göra fina förpackningar och sen ta med några på Tysslingedagen för försäljning. Kanske en förpackning med beskrivning för hur man enkelt gör dom hemma? ja jag tycker alla som har barn eller brukar mata barn borde bjuda dom på torkat äpple! Det är rena lyxen enligt mig!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kina

Hej!
Halkade in på din blogg och hittade nått om Fnisslotter.. kul grej!
Har du gjort dom själv eller är det något du köpt på något vis?
I inlägget var det länkat till nån sida som hette WinTingo. Har dom nåt med det att göra?
http://virrevirka.blogg.se/2012/october/fniss-lotter.html

Svar: Hej, ja fnisslotterna har jag gjort själv på det sätt som beskrivs i inlägget :)Det som är länkat ibland är ofrivillig reklam tyvärr, så det är intebjag som länkat utan blogg.se
Hanna

2013-04-18 @ 23:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0